گوشی موبایل سامونگ گلکسی نوت2

یک موبایل.دانلود بازی.یک موبایل دانلود نرم افزار.یک موبایل اندروید

یک موبایل.دانلود بازی.یک موبایل دانلود نرم افزار.یک موبایل اندروید.قیمت های گوشی

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ یک موبایل.دانلود بازی.یک موبایل دانلود نرم افزار.یک موبایل اندروید خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

 سامسونگ با قرار دادن امکانات اختصاصی در نوت 2، آن را به یک ابر تلفن هوشمند تبدیل نموده است. هنگامی که این موبایل را در دست می‌گیرید کاملا به تفاوت آن با گلکسی اس 3 پی خواهید برد، چرا که برخلاف اس 3 تا حدی در دست گرفتن آن مشکل است. زمانی که گلکسی نوت 1 وارد بازار شد، تردید بسیاری از مردم را برانگیخت، ولی آن چنان عناصر تشکیل دهنده آن یعنی صفحه نمایش 5.3 اینچی Super AMOLED با رزولوشن HD و قلم دیجیتال S-pen در کنار هم خوش درخشیدند که جای هیچ شکی را برای نسخه 2 باقی نگذاشتند. سامسونگ با این نوآوری که به کمک قدرتش در تولید پنل صفحه نمایش و توانایی Wacom در قلم دیجیتال بود، محصولی را مهندسی کرد که شاید کسی تصور آن را نمی‌نمود و حالا این محصول یکه تاز دنیای خود می‌باشد و هیچ رقیبی در بازار فبلت‌ها ندارد.

 

فبلت گلکسی نوت 2 توسط سامسونگ الکترونیکس ایران در اختیار زومیت قرار گرفت تا مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

طراحی و ارگونومی

در سالهای اخیر برای اندرویدی ها مسئله ارگونومی و راحتی استفاده نقش مهمی داشت و گوشی‌هایی مانند گلکسی اس 2 به دلیل همین ارگونومی مناسب توانستند طرفداران زیادی پیدا کنند. اما امسال کم کم با انتشار موبایل‌های بزرگتر از 4.5 اینچ، دیگر کارکردن راحت با موبایل به فراموشی سپرده شده است و همه به این اندازه‌های بزرگ عادت کرده‌اند. شاید این موضوع به یک چشم و هم چشمی هم تبدیل شده باشد و شرکت‌ها هر روز موبایل‌های بزرگتری را وارد بازار می‌کنند.

در این میان هیچکدام به بزرگی گلکسی نوت 2 نیستند، موبایلی با صفحه نمایش عریض 5.5 اینچی که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. این تلفن به دلیل بدنه براق (بر خلاف نکسوس 7 یا گوشی‌های هواوی) و لبه‌های خمیده تا حدی با شک و تردید در دستانتان قرار می‌گیرد و همیشه باید مراقب افتادن آن به زمین باشید. با وجود بهینه‌سازی‌های انجام شده در رابط کاربری Touchwiz سامسونگ که با نام One Hand Operation شناخته می‌شود و هدف آن تغییر در سایز المان‌های رابط کاربری برای استفاده راحت کاربر با یک دست است، اما باز هم کارکردن با یک دست در گلکسی نوت ۲ مشکل است و اگر سیستم فعالیت یک دستی را فعال نکنید تقریبا شماره‌گیری با یک دست غیر ممکن است. با این‌حال سیستم One hand operation درصفحه کلید مجازی و شماره‌گیر به شما قابلیت استفاده از یک دست را می‌دهد.

 

 

همچنین شما با استفاده از یک دست تنها به نیمی از صفحه نمایش دسترسی دارید و اگر به کارکردن با یک دست عادت دارید باید به سراغ موبایل‌های 4.3 اینچی به پایین بروید. در هر صورت این موضوع در تمام پرچمداران اندروید وجود دارد و شاید فضای بیشتر کاری در نمایشگر بزرگ، بر قابلیت کار کردن با یک دست برتری داشته باشد.

یکی از حرکت‌های بسیار هوشمندانه سامسونگ در گلکسی نوت ۲، افزایش ابعاد قلم دیجیتال S-Pen است که به شدت به ارگونومی این قلم کمک نموده و دیگر برای فشردن دکمه روی آن نیاز به جستجو نیست، چرا که سطح مقطع آن برخلاف نوت 1 دیگر دایره‌ای شکل نیست. همین سطح مقطع غیر دایره‌‌‌ای شکل باعث شده تا در هنگام قرار دادن قلم در جای تعبیه شده روی بدنه، نیاز به دقت بیشتری باشد.

مورد بعدی که شاید به جهت بهبود کارایی انجام شده اما نتیجه نه چندان جذابی داشته، این است که دکمه خاموش و روشن تا حدی پایین تر قرار داده شده تا به هنگام استفاده از یک دست بتوان راحت‌تر آن را فشرد. اما اشکالی که در این جابجایی به وجود آمده، این است که تا حدی این دکمه ضخامت دارد و ممکن است در کارهای مختلف ناگهان بی اختیار آن را بفشارید. در صورتی که دکمه پاور نوت 1 به این راحتی‌ها به اشتباه فشرده نمی‌شد.

از لحاظ زیبایی به دلیل طراحی ساده و خمیده باید این موبایل را در رده بهترین‌ها قرار داد. صفحه نمایش بسیار بزرگ و با کیفیت این موبایل نظر هر کاربری را به خود جلب می‌کند. همانطور که گفتیم ظاهر این موبایل شباهت بسیاری به گلکسی اس 3 دارد و زبان طراحی آنها کاملا مشابه است. نکات جذاب گلکسی اس 3 مانند شیشه نازک و چسبیده به پنل نمایشگر یا بدنه با بافت فلز مانند به این موبایل هم رسیده و جلوه‌ خاصی به آن بخشیده است. در کل شاید این موبایل به زیبایی آیفون 5 یا لومیا 920 نباشد، اما ابعاد بزرگ آن باعث شده تا حدی این مسئله به فراموشی سپرده شود و به جذابیت آن بیافزاید.

در مورد ارگونومی نرم‌افزار نیز باید گفت که بیشتر نرم افزارها همانند موبایل‌های دیگر به خوبی اجرا می‌شوند و نیازی به تغییر رابط کاربری برای بهبود تجربه کاربر وجود ندارد (بر خلاف نکسوس 7 که تا حدی نیاز به تغییر رابط کاربری در بعضی موارد وجود دارد). تنها موردی که در ارگونومی نرم‌افزار هم مثبت است و هم منفی، صفحه کلید مجازی آن می‌باشد. این صفحه کلید بر خلاف تمامی موبایل‌های اندروید و iOS از یک ردیف عدد نیز برخوردار است و دیگر برای وارد کردن عدد نیازی نیست به حالت دیگری رفته و دوباره به حروف بازگردید. اما ایرادی که به آن وارد است نازک شدن کلیدها می‌باشد، این موضوع تا حدی از دقت لمس حروف می‌کاهد و مدتی نیاز به تمرین خواهید داشت تا سرعت خود را به حالت ایده‌آل برسانید. در آخر نیز باید گفت که نرم‌افزارها در این صفحه نمایش عظیم و درخشان معمولا با لذت و راحتی بیشتری استفاده می‌شوند و تا حدی تجربه یک تبلت را در این موبایل به ارمغان می‌آورند (مانند مرور وب، اپلیکیشن‌ه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 30 / 4 / 1392برچسب:گوشی ,موبایل,مطلب,سامسونگ,,

] [ 11:52 بعد از ظهر ] [ امیر حسین قاسمی ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه